یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران

فراواني کالاي فناوري اطلاعات و بازار بدون مشتري

تلفن همراه

جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰


رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران گفت: از ماهها پيش با محدود شدن خريدهاي IT به نيازهاي واقعي، بازار بي‌رونق و کساد است و فروشنده ترجيح مي‌دهد کالا را با سود کم به پول تبديل کند تا اينکه به اميد افزايش قيمت در انبار نگه دارد.

وايمکس نيوز - سيد مهدي ميرمهدي، با اشاره به اينکه بي‌رونقي و رکود در بازار IT طولاني شده،‌ اظهار اميدواري کرد، با نزديک شدن به شب عيد تغييراتي در بازار ايجاد شود.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران توضيح داد: خريدها در بازار IT محدود به نيازهاي واقعي شده و اين بازار ديگر جذابيت سال‌هاي قبل را براي مشتري ندارد.

وي ادامه داد: هم اکنون تغييري که متأثر از شرايط سياسي و اقتصادي کشور باشد، در بازار احساس نمي‌شود و مانند روال قبل کالاهاي IT با دور زدن تحريم‌ها و از طريق کشورهاي واسطه وارد مي‌شود.

ميرمهدي با اشاره به اينکه کالا در بازار به ميزان فراوان وجود دارد تأکيد کرد: نوسان نرخ ارز نيز در قيمت‌ها تأثير ندارد، زيرا در بازار راکد امروز قابليت نگه داشتن کالا تا شايد گران‌تر فروخته شود، وجود ندارد و در نتيجه فروشنده ترجيح مي‌دهد که کالا را تبديل به پول در گردش کند، تا اينکه آن را در انبار نگه دارد.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران درباره نزديک شدن به موعد لغو تحريم‌ها، گفت:‌ همواره بدقولي اروپايي‌ها و آمريکايي‌ها در مقابل ايران را ديده‌ايم و اکنون بايد ببينيم آيا آمريکا به تعهدات خود عمل مي‌کند يا خير.

منبع : فارس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو